torsdag 7 februari 2008

Aloe Gentle Exfoliator

En ansiktsscrub från Bodyshop blev min i torsdags – det blåste och regnade så förfärligt att jag var tvungen att söka skydd i närmaste affär. (Och att jag nästan ruinerade mig på köpet är en annan historia.) Den gulliga tjejen hjälpte mig att hitta en scrub som passar min hudtyp och hennes val blev en ur aloe-serien för känslig hud: Aloe Gentle Exfoliator. Exfoliatorn (som det egentligen är) ska hjälpa till att få bort torra fnasigheter som jag lätt kan få på vintern, och att göra huden mjuk och följsam igen. Den innehåller aloe vera gel och jojoba beads, båda naturliga ingredienser som ska vara skonsamma och milda. Jag tycker produkten fyller sitt syfte: den känns lagom “skrubbig” och ansiktet känns lent och skönt efteråt. Luktar milt, skön konsistens och lagom stor tub. Men ändå – jag saknar det där lilla extra som gör det till en fullpoängare.

Hudtypstestet på Bodyshops hemsida gav mig samma resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar