onsdag 6 februari 2008

FACE

Mascara, what would we do without it? Jag klarar mig ganska bra med ofärgade ögon, men en bra mascara är ändå viktigt. Vi har provat Volumizing Mascara från FACE ett bra tag, och här är domen.

Ka tycker:
Jämfört med favoriten High Impact från Clinique når den här mascaran inte riktigt hela vägen. Hylsan är fin, borsten bra, men konsistensen är ganska lös och den torkar långsamt. Jag gillar det tjockare, segare bättre. Hållbarheten är god, men den är något svår att tvätta bort. Volumizing Mascara är bra, men nästa gång jag köper ny testar jag någonting annat.

Mi tycker:
Clinique är även mitt favoritmärke på mascaror, och jag har testat mig igenom nästan alla i deras sortiment. Just nu kör jag med Lash Doubling, trots att min all time favourite är High Impact (originalet, inte den med kam). Om jag ska jämföra den från FACE med någon ur Cliniques sortiment så skulle jag säga att den är mest lik Naturally Glossy, som är en mascara för dom dagarna man bara vill ha lite färg på fransarna – inte volym eller längd. Nu råkade det vara så att Naturally Glossy även den står i mitt sminkskåp, och frankly, den kickar FACE ass.

Once you go Clinique, you dont go back?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar