fredag 11 juli 2008

Underlag à la Mi

Det var så kul att det var många som kommenterade och gillade läppmojsinlägget, så nu blir det underlag efter ett förslag från Sublim. Även om jag kanske inte tycker att jag behöver det på vardagar, så tycker jag att det är kul att lägga åtminstone lite tid (vi pratar max 5 minuter) på att fixa till en lite piggare och finare hy. Min vardagsrutin består oftast av lite concealer på röda områden och under ögonen (Touche Éclat), och sen en lätt foundation som jämnar ut. Lite skimmer på det sen, med hjälp av The Body Shop-krämen eller MAC-skinfinish, och jag är klar. Om jag under dagen vill piffa till det så har jag alltid mitt pressade, matta puder från FACE i väskan, tillsammans med en resepuderborste.

Update:
- Dubbelrecension av Some kind-a gorgeous från Benefit
- Recension av Color correcting primer från Smashbox
- En duell mellan ögonskuggsprimers från Art Deco och Lumene
- Recension av penseln som används till all slags foundation
- Recension av Skinfinish från MAC

Från vänster till höger, uppifrån och ner:
Benefit, FACE Stockholm, Benefit, Smashbox, Chanel, Make Up Store, FACE Stockholm, Sephora, MAC, Make Up Store, Lumene, Clinique, The Body Shop, Art Deco, YSL, MAC.

2 kommentarer:

  1. Yeah! Läge att skandera: Vi vill se recensioner, vi vill se recensioner!

    SvaraRadera
  2. Så där Sublim! :D Några gamla och en ny, och mer kommer.. så småningom!

    SvaraRadera