söndag 31 augusti 2008

Bloggtema - concealer

Idag är det dags för en gemensam recension i Pret-tynätverket, och måltavlan den här gången är concealers. På indexsidan kan du hitta resten av recensionerna.

För två månader sedan fick jag hem concealerpaletten Pro Correcteur från Chanel, och trots att jag inte hade känt av behovet innan jag fick den så är den idag en av mina standardprodukter när jag sminkar mig.

Pro Correcteur är ett perfekt komplement till YSLs Touche Éclat, eftersom du med den här kan dölja och sminka över röda områden och plitor mycket bättre än highlighterversionen från YSL. Mest använder jag den beiga delen för under ögonen, och den gröna kring näsvingarna och kinderna - ställena där jag oftast är lite rosig. Den gula delen använder jag ibland som primer och utjämnare på ögonlocken, och det fungerar den toppen som. Penslarna som ligger i dosan har jag inte använt än, utan jag kör på med fingrarna - på så sätt smälter concealern in mycket lättare och resultatet blir inte kakigt utan naturligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar