tisdag 11 november 2008

Asia calling

Det finns många skäl till att jag älskar Asien: maten, kulturen, städerna, naturen, osv. Men detta inlägg ska inte gå på djupet om dessa saker. Tvärtom. Det ska handla om yta. De senaste veckorna har jag lärt mig att:

- En fransk manikyr, inklusive handmassage mm, tar ca en timme och kostar motsvarande 70 spänn i Peking.
- Japanska Boscia har sköna produkter, som är fria från mineraloljor, konserveringsmedel och annat trams. (Min favorit är deras Night Moisture.)
- I Peking finns det sex stycken Sephora-butiker, i Ning Bo två och i Shanghai elva.
- Japan älskar den söt-kitshiga Hello Kitty, och nu är jag också fast! Överallt ser jag smycken, smink, kläder, hårtorkar, locktänger och brödrostar (!) med den lilla katten på.
- Tyvärr är pre-teen idealet stort i Japan, sorgligt men sant.
- Det görs över en miljon skönhetsoperationer i Kina, per år.

4 kommentarer:

  1. Jag har hört att en wash and dry är att rekommendera.. ;)

    SvaraRadera
  2. Ha.ha.ha. ;) Damn you! Försöker ju förtränga den värsta frisörupplevelsen i mitt liv!

    For all you outsiders där ute så refererar Maria till ett högst misslyckat frisörbesök som hon hade nöjet att bevittna lajv, i Peking för några år sedan. I huvudrollerna? Jag och en mycket osympatisk och hårdhänt frisör.

    SvaraRadera
  3. Ytterligare en som fastnat i Hello Kitty-träsket... Hur ska man kunna stå emot nåt så bedårande?! ;)

    SvaraRadera
  4. regina:
    precis! så menlös, men hjälp mig vad söt! :D

    SvaraRadera