måndag 17 november 2008

Bronzigt i eftermiddagssolen

Varma färger fotade i varmt eftermiddagsljus; min iris ser nästan grå ut. Amber lights har snabbt blivit en av mina favoritvardagsskuggor, trots att jag redan hade snarlika Valet i en av mina paletter. En mjuk måndagssminkning, trots att det är snabbsotat som är min favorit för tillfället..

- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Krämskugga bas Paint Pot Frost (Bare study), MAC
- Ögonskugga highlighter Eye shadow Satin (White tie), MAC
- Ögonskugga ögonlock + nedre franskant Eye shadow Frost (Amber lights), MAC
- Ögonskugga globlinje Eye shadow Veluxe Pearl (Woodwinked), MAC
- Ögonskugga yttre globlinje Eye shadow (Metallic brown 850), Shu Uemura
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL

6 kommentarer:

  1. Woodwinked och Amber Lights är en av mina favoritkombos. Supersnyggt på dig!

    SvaraRadera
  2. Kul att du också brukar köra den kombinationen! :)

    SvaraRadera
  3. jag tycker irisfärgen kan liknas vid det mjölkigt blekblågröna i den grunda änden av en pool, för att vara väldigt specifik. fint! och jättefin bronssminkning också!

    SvaraRadera
  4. K: Det var också en jämförelse! :D Hoho, kul!

    SvaraRadera
  5. Vart tog min kommentar vägen? *hmmm* Nåja! Det ser fasligt läckert ut.:D

    SvaraRadera
  6. Sub: nämen, har den försvunnit? :O Kanske din browser som spökar? Hur som, tack! :D

    SvaraRadera