onsdag 19 november 2008

Grumpy cow

Som jag nämnde i måndags har märket Cowshed flyttat in på NK Hår & Skönhet i Göteborg relativt nyligen. Jag och El var där och sniffade oss blåa i söndags, och kom fram till att vi är två helt olika doftljustyper jag faller för citrus- och nytvättade dofter, medan El hellre rockar lite tyngre och stämningsfulla dofter. Jag hittade några doftljus som jag gillade, men favoriten var nog Grumpy cow, i deras uplifting-serie. Frukter som mandarin och grape gav en otroligt frisk doft som jag blev helt kär i.

Cowshed is a stylish range of natural, therapeutic products for the bath and home. Cowshed botanicals are free from parabens, petrochemicals and sulphates and contain no artificial fragrances or colours.

Märket Cowshed är brittiskt, och etablerades för tio år sedan, 1998. Förutom sin hud- och doftlinje har märket även två egna SPA i England, något som både jag och El blev otroligt nyfikna på. Dessutom har dom samarbete med lyxiga SOHO House (ni vet, medlemsklubben som Samantha sneakade in sig på i Sex and the City?), very posh indeed.

2 kommentarer:

  1. jag är en sån sucker för doftljus. ska definitivt kolla in cowshed! tack för tipset!!

    SvaraRadera
  2. IYITI: do it! jag äälskade doften, men dom var lite väl saftiga i pris på NK, tror det stora låg på typ 420 kronor O_o
    dom finns lite billigare på ASOS dock! tipsi tips..

    SvaraRadera