tisdag 25 november 2008

Pink pearl ftw!

Imorse behövde jag lite färg, så jag försökte mig på påfågelsfibbar igen. Idag tog jag lite mindre svart skugga som bas för att få lite ljusare färg, och dessutom svepte jag kameleont-pigmentet Vanilla över den färdiga sminkningen för att få lite extra liv och lyster i det hela. Pink pearl blir helt fantastiskt multifärgad när den läggs på en mörk bas, den riktigt skimrar i färger från turkost till lilablått.

- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Krämskugga bas Paint Pot Frost (Bare study), MAC
- Ögonskugga highlighter Eye Shadow Veluxe pearl (Dazzlelight), MAC
- Ögonskugga ögonlock
Eye Shadow Velvet (Velvet lady), MAC
- Ögonskugga inre ögonlock + nedre franskant Pigment (Pink pearl), MAC
- Ögonskugga yttre ögonlock Pigment (Teal), MAC
- Ögonskugga ögonlock Pigment (Vanilla), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL

3 kommentarer:

  1. Riktigt härliga färger, förstår att du gillar det! Mycket snyggt sminkat :)

    SvaraRadera