söndag 28 december 2008

Ljuva Parfait amour

En enkel men ändå lite vardagspiffig sminkning blev det idag, med skira Parfait amour på hela ögonlocket, blandat med fina Vanilla. Jag trodde att min nya gel liner från FACE skulle vara perfa att ha på vattenlinjen, eftersom den sitter som berget, men tyvärr hade jag fel. Vad sjutton ska man egentligen ha där för att det ska sitta i mer än en timme?!

- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit
- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Krämskugga bas Paint Pot Frost (Bare study), MAC
- Ögonskugga ögonlock + nedre franskant Eye shadow Satin (Parfait amour), MAC
- Ögonskugga ögonlock + highlighter Pigment (Vanilla), MAC
- Eyeliner vattenlinje Gel liner (Black), FACE Stockholm
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL

2 kommentarer:

  1. Lancômes Crayon Khôl tyckte jag var bra till vattenlinjen, den är ganska torr i konsistensen så den smetar inte ut sig. Finns som vattenfast också.

    http://www.lancome.eu/_en/_eu/catalog/product.aspx?prdcode=034019&CategoryCode=AXEMakeup^F1_Eyes^F2_Eye_Liners^F3_Eye_Lin_Pencils&vname=name&

    SvaraRadera
  2. Ah, tack för tipset! Ska se om jag kan få testa i deras disk :)

    SvaraRadera