torsdag 11 december 2008

Ögonskuggor: rosa toner

Det gömmer sig inte bara gröna och lila skuggor i badrumsskåpet hos mig, utan även ett litet gäng rosa. Jag gillar att kombinera rosa med lila eller korallfärgat, men någon dag kanske jag vågar mig på en helrosa look.

1: Pigmentet Heritage Rouge från MAC
2: Pigmentet Pink Pearl från MAC
3: Mineralize-rouget Pleasantry från MAC, funkar lika bra på ögonen
4: Poste Haste, en knallrosa Matte2 skugga från MAC
5: Diana, Microshadow Make Up Store
6: Limo, en möörk rosa skugga i formulan Veluxe Pearl från MAC

4 kommentarer:

  1. Pleasantry ser ju tjusigt ut, varför har jag inte det i min samling?

    SvaraRadera
  2. Heritage Rouge såg jäkligt fin ut... Är den trevlig annat än att titta på, applicering och hållbarhetsmässigt?

    SvaraRadera
  3. Des: Pleasantry är en pärla! Underbart fin att dutta på smiley-kinderna. Tror tyvärr att det är en av de få som inte kom med den fasta Mineralize-serien :/

    Marie: Heritage Rouge är jättelätt att använda! Mjuk och nästan krämig, och lätt att sudda med. Man kan få den både möörk och ganska skir också. Här har jag lagt den på Limo, dom är ganska lika i färgen på så sätt.

    SvaraRadera
  4. Det är nog lika bra det, har en uppsjö av rosa rouge redan...

    SvaraRadera