fredag 26 juni 2009

Spf från Caudalíe

Sedan jag först testade Caudalíe har jag varit fast. När jag städade i badrumsskåpet igår hittade jag en liten testtub med Caudalíe fluide IP8, som jag fick i samband med köp av andra produkter från dem i USA i höstas, och bestämde mig för att testa den. Jag är väldigt petig när det gäller solskydd, och denna sattes verkligen på prov då jag skulle ut på en båttur i strålande sommarsol. Konsistensen är lätt, den känns inte alls kladdig eller fet. Dock lämnar den en hinna efter sig, som stannar kvar ett tag och gjorde att jag kände mig lite blank i ansiktet en stund. Jag gillar att den luktar så gott, men ändå diskret. Den har också en firming anti-wrinkle effect, och är egentligen tänkt att användas som dagkräm.

Solen då? Jodå, den klarade den starka solen galant, jag blev inte det minsta bränd. I det stora hela tycker jag det känns som en bra produkt, men jag har en annan solkräm som jag gillar bättre, så det blir inga framtida köp av just spf från Caudalíe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar