lördag 4 juli 2009

10 × Clarins

För ett par år sedan körde jag all in vad gäller Clarins produkter. Deras dag- och nattkräm var de bästa jag visste, och tillhör fortfarande min top tio-lista av favvokrämer till ansiktet. Men nu ska jag visa upp en annan 10-grupp, nämligen de Clarins-grejer som jag har i mitt badrumsskåp just nu.

Solprodukter:
- After Sun Moisturizer, härligt återfuktande efter en dag i solen.
- Sun Care Spray, spf 20, mitt senaste Clarins-köp, enkel att applicera och går snabbt in i huden, gillar den skarpt!

Hudvård:
- Beauty Flash Balm, en askungekräm som även kan användas som ansiktsmask, livar upp när man känner sig glåmig.
- Eye Contour Gel, svalkande och uppiggande ögonkräm som jag sällan använder men verkligen gillar.
- Smoothing Body Scrub, en liten testtub som tyvärr inte imponerar på mig, för tydliga korn och lite för tunn i konsistensen.
- Gentle Foaming Cleanser, härlig ansiktstvätt som löddrar precis lagom, huden stramar inte efter tvätt och den enda nackdelen är att den svider lite i ögonen.

Smink:
- Palette Quatuor Yeux (Nude shimmers), finfina ögonskuggor som sitter på plats, men eftersom jag sällan använder ögonskugga är paletten i det närmaste orörd.
- Colour Quench Lip Balm, fantastiskt snygg färg, som t.ex. passar Karin perfekt, men blir lite för knallig på mig.
- Instant Light Perfecting Touch, en av mina bästa vänner! Funkar bra både som concealer och highlighter.
- Crayon Yeux, brun, vattenfast, eyeliner som är lätt att få till.

4 kommentarer:

  1. Denna inläggsserien gill jag skarpt! Så kul att se alla små samlingar =) (Ja, jag har lite samlings- och ordningsmani...)

    SvaraRadera
  2. *funderar på om NK fortfarande har kvar clarins-sprayen på rea*

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Vad bra att du diggar, för jag har några fler på lager som dyker upp här på bloggen ganska snart. Helt plötsligt grupperar jag innehållet i badrumsskåpet, och prylarna i duschen efter märke och bildar små samlingar :D

    Maria: Check it out! I like it :)

    SvaraRadera
  4. jag tycker läppglossfärgen var fin på dig också, men tyvärr var det nog lite väl mycket glitter i. jag gav bort mitt till en ex-kollega faktiskt. och jag håller med kerstin, jättekul att få se samlingar! :D

    SvaraRadera