fredag 10 juli 2009

Garnier Mascarilla Calor Activo

På sommaren brukar min hy oftast se båda friskare och fräschare ut, men i år har några finnar (på hakan och kinderna) envetet stannat kvar. Något behövdes göra åt saken och det kvickt: en värmemask från Garniers Pure-serie inhandlades – Mascarilla Calor Activo på spanska. Masken innehåller lera och värms upp med hjälp av någon minuts massage. Den doftar gott, är skön att hantera, smidig att stryka på, kladdar eller droppar inte, lätt att skölja av. So far, so good.

Jag märkte inte direkt någon värmeeffekt och det kändes faktiskt ingenting när jag hade på den under de tre minuterna. Jag noterade inte heller att min hud blev lenare eller såg friskare ut efteråt (som med aspirinmasken) men kanske har den gett resultat ändå. För nu, några dagar efteråt, har nya finnar ploppat upp: hyn ser värre ut än någonsin. Först blev jag sur, men nu har jag nog insett att masken faktiskt funkade. Kanske inte på ytan, men på djupet där orenheterna nu kommer till ytan. Visst, det känns inte så roligt just nu, men jag hoppas att porerna har blivit en smula renare. Sammanfattningsvis är masken från Garnier riktigt trevlig, men min favorit (både pris- och resultatmässigt) förblir aspirinmasken.

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag diggar såna produkter som, även om dom "funkar", gör så att man blir en finnig motherf*cker.. :/

    SvaraRadera
  2. jag håller med maria, hellre lite oren slät hy än ren finnig ;)
    fast lera är ju bra för många saker i hyn. Chagrin Valley har en lertvål som de rekomenderar att kleta på hyn som en mask, har inte testat den men varit väldigt nyfiken på den länge! ett litet tips!

    SvaraRadera
  3. maria: nu är jag inte riktig en "finnig motherf*cker", men jag föredrar också produkter som inte fungerar på det viset...

    carmen: min orena hy är typ aldrig slät, behöver nog tyvärr något sånt här. tack för tipset om lertvålen! jag körde länge en lermask från kerstin florian, den var jättebra!

    SvaraRadera