tisdag 15 september 2009

Covent Garden shopping

Covent Garden är ett av många favoritområden i London. Här finns mycket av vad jag gillar i shoppingväg, som till exempel Urban Outfitters, American Apparel, Benefit, Jelly Pong Pong, Crabtree & Evelyn med mera. På American Apparel köpte jag en härligt mjuk hoodie, så nu slipper jag sno pojkvännens hela tiden. Dock vågade jag mig ej in i Shu Uemura som låg vägg i vägg...

Den bästa dealen fick jag på Jelly Pong Pong, en helt underbar butik och med lika gullig personal som när jag var där förra året. Den här gången var jag ute efter ett nytt Jelly Flush cheek stain, som kostar £17,50. Men köpte man ett Lip Cushion lipgloss för £6 fick man köpa rouget för £5, hur bra var inte det? Alltså två grejer för £11 i stället för ena för £17,50 – shoppinglogiken sa köp, köp, köp.

Lip Cushion i färgen Crush och Jelly Flush cheek stain i färgen Grape Colada (min favorit Cranberry Rum var slutsåld).

6 kommentarer:

  1. London! Och shoppinglogik, loves it.

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill åka till London...

    SvaraRadera
  3. Såååhååååå aviiiis! :D Wanted to be there with ya!

    SvaraRadera
  4. Heartcore:jaa, i <3 london!

    Des: jag vill bo i lonson. om jag inte bodde i madrid då. hrrm... ;)

    Maria: i knooow, i wish you were with! skulle vart tysen gånger roligare. då skulle vi vågat oss in i shu emu!

    SvaraRadera
  5. Ååh, Covent Garden!!! Jag vill dit genast! Och till Liberty och COS!

    SvaraRadera
  6. Kerstin: jaa, det är så himla mysigt där! jag var inne på COS också, men Liberty har jag missat, vad är det?

    SvaraRadera