fredag 4 september 2009

OPI Suzi Skis In The Pyrenees

I ett byte genom Pret-ty fick jag det här OPI-lacket för någon vecka sedan, Suzi Skis In The Pyrenees. På många bilder av lacket ser det svartblått ut, men för mig blir det mer svartgrått. Tyvärr är det något otroligt tunt, så jag var tvungen att ta på fyra (!) lager för att får det täckande. Kanske blir det lättare med något annat lack under, annars får Suzi vandra vidare till någon mer tålmodig än mig själv.

Som avslutning var jag självklart tvungen att prova mitt nya överlack, Matte About You från Essie, som jag klickade hem på eBay nyligen. Det ger en sammetsliknande finish, och lacket blir helt matt. Awesome!

8 kommentarer:

  1. Fint! Men jag håller med om att ett lack som kräver fyra lager är för jobbigt. Så gott om tid har man ju aldrig =)

    SvaraRadera
  2. Jag har SSITP på beställning från Nailmail! Ett lager basic svart borde ju göra susen annars...

    SvaraRadera
  3. Kerstin:
    Jepp, verkligen. Och så är jag lite besviken på att de blå undertonerna inte syns för min del :/

    Des:
    Tror du inte att svart under gör att SSITP's egna färg "försvinner" lite?

    SvaraRadera
  4. Snygga båda två, men hur känns det matta att ta på? Känns det gott eller ryser man? (Är lite knäpp nämligen, tycker det är läskigt att ta i matta saker som nagelfilar och glasspinnar, hu!)

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Har du upplevt att nagellacket sitter dåligare med Matte about you. Naglarna blir snygga, men nagellacken blir fort chippade. Är det bara jag?
    /Christel

    SvaraRadera
  6. Kabuki: Haha, jag förstår hur du menar! Men jag tycker inte att det blir så matt som en svart tavla, utan mer bara sidenlikt.. Så du borde klara av det utan rysningar :)

    Christel: Vet du, det har jag faktiskt inte tänkt på.. Jag har inte haft på mig det mer än 2-3 dagar i sträck, men då tyckte jag att det satt lika bra som vanligt :)

    SvaraRadera
  7. Mm, en ridge filler då? Har aldrig provat men det skulle ju kunna funka.

    SvaraRadera
  8. Jag kör alltid med ridge filler från Essie (dock inte denna gång när jag bara prov-målade tumnageln), men det blir knappt nån färg alls.. Men jag ska helt klart prova en hel manikyr innan jag avfärdar det :)

    SvaraRadera