söndag 25 oktober 2009

Färgtema: svart som natten

Den mörkaste tiden på året är här (glöm inte vintertid idag!), och vissa kvällar är det fantastiskt stjärnklart i Göteborg. Tusen små prickar på svartaste bakgrunden, det är klart man blir lite inspirerad. Läckraste lösa ögonskuggan heter Necromantic och kommer från Fyrinnae, ser den inte helt fantastisk ut? En av de senaste kollektionerna från MAC är deras Style Black, som innehåller fyra olika Mineralize-skuggor med svart bas. Rama in med kolsvart eyeliner från Urban Decay, deras klassiker Zero.

Svart nagellack är aldrig fel, och Over the Top från Essie har jag tjatat om förut. Med For Her från Narciso Rodriguez doftar du varmt och feminint, och får dessutom en sjukt fin flaska att ha i badrumsskåpet.

4 kommentarer:

  1. Svart funkar jämt! Passar till allt! Tack för påminnelsen om vintertid, det hade jag glömt, ska genast ställa om klockan!

    SvaraRadera
  2. Over the Top är verkligen grymt snyggt.

    SvaraRadera
  3. Skuggorna ser fina ut! Visst är de ganska lika de som Too Faced har?

    SvaraRadera
  4. Kabuki: Det är så sant som det är sagt! Tur att du inte försov dig ;)

    Des: Ja-a. Jag nöjer mig med mitt substitut Sephora Gothik, men visst är det ursnyggt. Har du det själv?

    Kerstin: Det har du rätt i! Väldigt lika nu när du säger det :O

    SvaraRadera