måndag 11 januari 2010

Läppsmörj à la Mi

När Göteborg har sin kallaste vinter på flera år, och läpparna svider, tar jag fram allt till mitt försvar. För tillfället har jag en bra stor uppsättning läppbalsam som skramlar runt i väskan, ligger på jobbskrivbordet, står på sängbordet och så vidare. Alla är bra på sina sätt, men just nu är det nog Kiehl’s och Chapstick som är mina favoriter. Och Korres när jag vill ha lite färg samtidigt.

Utöver dessa fick jag ett passionsfruktdoftande Burt’s Bees-stift från El i julklapp (mycket skönhetsrelaterat i våra julklappar i år!) som är väldigt skönt på läpparna och har dessutom spf 8.

6 kommentarer:

  1. Göttig ansamling dude! Anekdot: satt just och rotade runt i min väska och hittade 3 olika läppmojs, sekunden senare såg jag ditt inlägg :'D *sync*

    Anyhoo, skulle vara naaajs om spf8 behövdes nu.. *längtar efter sol *

    SvaraRadera
  2. Jag var verkligen tvungen att känna om öronen satt fast när jag kom hem från stan idag, så kallt! Vågar inte ens räkna hur många smörjprodukter av olika slag jag har i väskan, säkert tio ... minst. /T

    SvaraRadera
  3. Och idag är det kallare igen! Aj aj, stackars våra öron och kinder!

    SvaraRadera
  4. Fint! Jag är nyfiken på Korresgrejen, den verkar väldans bra!

    SvaraRadera
  5. Jag rekommenderar den verkligen! Speciellt om du har väldigt bleka läppar som jag, då syns färgen bäst :)

    SvaraRadera