onsdag 6 januari 2010

Massage på Fusiom

Innan jul fick jag en fin present från pojkvännen: rygg- och nackmassage på närliggande Fusiom Spa (som jag berättade om på Crossover Cosmetics). Alla behandlingar på Fusiom är inspirerade av Asien, vilket är något jag inte hade testat förut. Jag var exempelvis inte beredd på när massörskan kvickt och vigt hoppade upp på massagebänken och började gå på min rygg! Det var mycket fokus på hela kroppen och inte bara rygg- och nacke, till exempel olika stretchövningar för armar och ben. Efteråt var jag mör i hela kroppen, men det var det helt klart värt för det här kändes som en behandling som verkligen gjorde nytta.

3 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Underbar läsning från dig som alltid!
    Jag har en fråga angående att återfukta sitt ansikte.
    Jag har hört att man inte ska applicera sin ansiktskräm på ögonen. Stämmer detta, och i sådana fall varför?
    Tack och god fortsättning!
    Mvh,
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  2. Emma: indeed! :D

    Ann-Christine: jag har också hört/läst detta, och det kan säkert stämma. ansiktskrämer är för tunga och innehåller lite för starka saker för den tunna och känsliga huden runt ögonen - man kan få mörka ringar eller puffiga ögon. undvik ögonlocket och precis under ögonen när du smörjer in dig och komplettera eventuellt med särskild ögonkräm. good luck ;)

    SvaraRadera