onsdag 24 februari 2010

Svart oliv

Efter att jag fått Forest på posten var jag ivrig att prova den, och redan dagen efter blev det en svartolivgrön sotning. Jag la en svart grund på halva (den nedre) delen av ögonlocket, för att tona uppåt och inte få så übermörkt (jag skulle ju trots allt till jobbet). Sudda, sudda, sota. Och sudda lite till..

- Primer Eyeshadow Potion Primer, Urban Decay
- Krämskugga Shadestick (Sharkskin), MAC
- Ögonskugga grund Microshadow (Vanilla), Make Up Store
- Ögonskugga ögonlock Metallic Eye Shadow (Forest), Bobbi Brown
- Eyeliner franskant Kohlpencil (Feline), MAC
- Mascara Volume Effet Faux Cils (High density black), YSL
- Ögonbrynsskugga Brow Zings (01 light), Benefit

4 kommentarer:

  1. Snyggt till tusen! Ibland får man ha lite mer extra smink på vanliga jobbdagar, det blir ju liksom bara så när man vill prova nytt =)

    SvaraRadera
  2. SminkJante: åh tack så mycket :)

    Kerstin: tack! :D Ja, ibland gillar jag att ha lite mörkare ögon även på jobbet. Så länge det ser rent och snyggt ut tycker jag bara det är kul!

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt, gillar sotningar med lite färg. Roligt att få se Forest i användning.

    SvaraRadera