torsdag 25 mars 2010

Dramatisk volym, tack!

Jag har varit trogen min mascara YSL Faux Cils ett bra tag nu, och jag älskar den fortfarande. Tyvärr är den väldigt dyr (280 kronor), så nu funderar jag på att prova en lite billigare variant – dessutom är det ju alltid kul att prova något nytt! Efter lite rekognosering på nätet har jag valt ut fyra alternativ till nästa inköp, som börjar bli något akut:

- Plush Lash från MAC har en tjock, toaborstformad borste som liknar Faux Cils. I sommar släpps även Opulash, som ska ge volym och böj. Den ser nästan perfekt ut! Mascaror från MAC ligger runt 150 kronor.
- Nyheten Big & Curvy kommer från The Body Shop och släpps senare i veckan, och den lovar också volym och en böj för bara 145 kronor.
- BADGal från Benefit är en gammal klassiker som många gillar, och som jag funderat på tidigare. Köp på nätet eller via Ka i Madrid blir runt 200 kronor, dvs inte så stor skillnad från min kära YSL.

Alla tre märken är helt otestade av mig när det kommer till mascara, så jag tar gärna emot tips och åsikter!

13 kommentarer:

  1. Jag har Badgal men jag blev väldigt besviken på hållbarheten. Den ger fina dockögonfransar till en början men mina fransar förlorar 'böjen' snabbt och den smular och gör mig svart under ögonen tyvärr ganska snabbt. Den är väldigt torr i formulan.

    SvaraRadera
  2. Jag har nyligen köpt Plush Lash från MAC men jag tycker att jag ännu inte kan ge den ett omdöme. Purity använder den och lovordar den. Hittills tycker jag att den inte håller så länge (blir svart under ögonen).

    SvaraRadera
  3. Veronica: tack för input! Jag har faktiskt läst/hört liknande om BADGal förut, jag kanske ska hålla mig borta från den..

    Swooey: svart under ögonen vill man ju inte bli!

    SvaraRadera
  4. måste säga att jag älskar min vattenfasta full&soft från maybelline, den ger fin svärta, inga spindelben och den håller böjet från ögonfransböjaren.

    SvaraRadera
  5. Av dom har jag bara testa MAC Plushlash och Benefit Badgal.
    Plushlash var ganska värdelös. Klumpade ihop mina fransar något så otroligt. Dom blev till tre små buntar på varje öga. Dessutom tyngde den ner ögonfransarna, så dom blev mer spikraka än innan jag böjt dom. Det enda positiva jag kan säga om den är att den ger intensiv svärta och inte smular.
    Benefit Badgal däremot är UNDERBAR. Ger dom perfekta fransarna. Man kan bygga massa volym utan att det klumpar. Dock kan den ibland smula lite, inte så farligt dock. Men bortsett från det är den PERFEKT. <3

    SvaraRadera
  6. Carmen: vad roligt med extra-tips! :D Tyvärr är jag inget fan av vattenfasta..

    Anna: asch, det låter som att det kan bli svårt för mig att bestämma mig, nu blev jag ju sugen på BADGal igen :P

    SvaraRadera
  7. Jag har inte testat någon av dessa, men tycker Max Factor är riktigt bra på volymmascaraor - både 2000 Calorie, Masterpiece och False Lash Effects är bra! Även Maybellies the Colossal är en favvo hos mig.

    SvaraRadera
  8. Har du kikat på Too Faced Lash injection? Det är min nya mascara och jag gillar den tokmycket. Vill man ha toaborste så finns det, den är gigantisk. Man får tjusiga dockfransar, för vardag använder jag MUA tricket och tar en annan tunnare borste med bara liiite mascara på.

    SvaraRadera
  9. Jag gillade inte Plush Lash, borsten var svår och klumpig och svår att jobba med. Fransarna blev inte fina heller. BADGals vattenfasta variant har jag testat och gillat.

    SvaraRadera
  10. Jag har endastnprovar Plush från Mac och jag gillar den inte alls. För stor borste och sen ger den inte rikgtig vad den lovat. Får säga att mac inte är superbäst på mascara. Har testat ngn annan också som inte var särskilt övertygande.

    SvaraRadera
  11. Köpte TBS nya big and curvy, faktiskt riktigt bra!

    SvaraRadera
  12. ... var inne på Body Shoppen igår och medlemmar får testa Big & Curvy för 99 pix! Don't know for how long. Puss på dig!

    SvaraRadera
  13. Makeupoholic: tack för tipset! Max Factors 2000 calorie var min favorit för lääänge sedan :)

    Emma: tyvärr har jag inte hittat Too Faced i Göteborg, så jag har inte kunnat titta på den :(

    Des: jag tror jag skippar MAC, iaf tills Opulash kommer! Vattenfast skippar jag helst dock..

    Fåfängan: det verkar vara många som dissar Plush Lash! Jag är också lite tveksam till mascara från MAC.

    Emla: kul att du gillar den! :)

    Zandra: bra deal! Tyvärr är jag inte medlem, och som jag förstått det kostar det att bli det? :( Puss!

    SvaraRadera