torsdag 4 mars 2010

Triss i överlack

Som den nörd jag är som nästan bara köper lack från Essie, har jag självklart hållt mig till märket även när det kommer till överlack. Eftersom jag oftast tycker att nagellack är finast med två lager vill jag ha ett överlack som gör att allt torkar fort, annars råkar jag slå till nageln eller dra mig i håret så att fula märken etsar sig fast. Sammanlagt har jag testat tre olika varianter från Essie, och här är mina utlåtanden:

- Essie Good To Go! Det här torkar alla lager fortast av alla, och var en väldigt stor favorit tills det segade ihop sig totalt – och jag var tvungen att slänga det trots att hälften var kvar. Är även lite segt, vilket gör att man får ha på ganska mycket lack på penseln för att inte dra upp lagret med färgat lack.

- Essie Super Duper Topcoat. Ett väldigt tunt lack, vilket jag gillar (eftersom det inte riskerar att dra med underliggande lager), men som tyvärr inte torkar lagren så fort som jag trodde det skulle. Luras gärna med att kännas torrt när det inte riktigt är det, vilket ibland resulterat i bland annat kuddmärken på nya manikyrer. Trökigt och lite schizofrent eftersom det ibland torkar, och ibland inte.

- Essie 3-way Glaze. Beskrivs egentligen inte ha egenskapen "snabbtorkande", men jag gillar det trots allt. Torkar inte lagren lika fort som Good To Go, och kan också bli lite segt efter halva flaskan. Perfekt att ha med på resan eftersom det är just 3-i-1.

3 kommentarer:

  1. min 3-way glaze är alldeles rosa nu för den har tagit upp färg... fast det syns ju inte på nageln sen ändå.

    SvaraRadera
  2. Att vara Essie-nörd känner jag igen =) Jag har GTG och 3-way, så jag verkar ju har prickat in de bästa =)

    SvaraRadera
  3. Karin: ja, min är lite odefinierbart färgad :'D

    Kerstin: Essie-nördar unite!

    SvaraRadera