söndag 28 november 2010

American Apparel Peacock

Häromdagen var jag sugen på att lacka med ett mellanmörkt krämlack; en sån tur att jag hade nyshoppade Peacock från American Apparel att plocka fram då! Mörkt petrolblått, som verkligen gör skäl för sitt namn. En superfin färg, som trots att den är blå känns hyfsat diskret och faktiskt väldigt trendig.

Som alltid när jag lackar, planerar jag att lacka med två lager (ovanpå underlack) och avsluta med topplack. Peacock var däremot så galet bra pigmenterat att ett lager täckte utan några som helst problem! Jag provade med två lager (på ringfingret, vilket antagligen var det som skapade den lilla bubblan som syns), men ser ärligt talat ingen skillnad. Toppenbetyg alltså!

5 kommentarer:

  1. Men Åh vad kul att det var så bra! I våras var jag supersugen på ett från AA och leta i Stockholm men när jag inte hitta någon glömde jag liksom bort det. Kanske dags att ge det en ny chans nu då :)

    SvaraRadera
  2. Anna-Karin: leta på du, jag tycker det är fab!

    Kerstin: tack! :D

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte förstå varför jag inte köpt det där ännu? Det är ju så snyggt! Måste förresten titta förbi AA och ta mig en titt på deras höstnyheter.

    SvaraRadera
  4. Vad är det du säger, höstnyheter!? :D Dom har jag missat! Och ja, du nästan måste ha Peacock!

    SvaraRadera