måndag 20 december 2010

Juliga läppar

När jag skulle ut på klappjakt i går körde jag röda läppar ihop med osminkade ögon; juligt och faktiskt väldigt smickrande. För att få enkla och inte så tillfixade läppar duttade jag lätt med mitt favorit-röda läppstift (som är superduperpigmenterat), och suddade ut färgen med fingret. Matt, enkelt och vardagligt.

Sedan toppade jag med lite tomatrött läppglans, men så här i efterhand tycker jag nog att den helmatta versionen var finare (vilket är skälet till att jag har det idag igen). Dessutom är läppstiftet djupare rödfärgat än vad bilden ovan vill visa, men det ville inte min kamera vara med om..

NARS Red Lizard och läppglans från Cliniderm.

8 kommentarer:

  1. Det är något visst med röda läppar som gör att man känner sig så fin! Så piffad! Hur är hållbarheten pådet från nars annars? Gillar en del annat jag köpt från dem och knarkar ju röda läppstift så det här blir man ju onekligen nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. Kerstin: tack! :D

    Basteth: piffad och pigg :) jag tycker att det sitter väldigt bra. speciellt om man inte toppar med något glansigt, då sitter den matta färgen flera timmar.

    SvaraRadera
  3. ska testa att dutta som du skrev, för att sedan ta läppglans över :)

    Tycker att det är en riktig pina att fotografera en del rött smink och lack. Färgen blir nästan aldrig exakt som i verkligheten...

    SvaraRadera
  4. Dutta is the shit. Jag använder ju läppstift som andra byter trosor, eller hur var det nu...eh..;) och dutta är perfekt när man vill ha en stark färg men inte fullt så stark s a s.

    SvaraRadera
  5. Carina: dutta + mjuka upp med fingrarna = mitt bästa :) och ja, tråkigt att inte kunna visa hur det ser ut till 100 %

    Subben: kul att jag gör på samma sätt som mästerinnan! :D

    SvaraRadera
  6. Fint! Älskar det NARS-läppstift jag har och vill ha fler. :)

    SvaraRadera
  7. Des: mitt har flera (mer än jag vill erkänna) år på nacken, men jag älskar det högt <3

    SvaraRadera