fredag 3 juni 2011

Dr.Hauschka Läppvårdsstift

Läppvårdsstift från Dr.Hauschka fick jag av El för ett bra tag sedan, och länge stod det oanvänt i badrumsskåpet. Mycket på grund av Dr.Hauschkas otroligt tråkiga förpackningsdesign – inte fult, bara extremt sterilt – och för att jag ville göra slut på de läppbalsam jag har först.

Doften på stiftet påminner mig om Eight Hour Cream, fast mycket mildare och den försvinner ganska fort. Läpparna håller sig mjuka och smidiga länge; om jag använder stiftet på kvällen är läpparna fortfarande insmorda morgonen efter. Det som är unikt är att det kommer i stiftform, men väl på läpparna känns det mer som läppbalsam i tub (som t ex H&M:s ekologiska läppbalsam) – två flugor i en smäll alltså!

2 kommentarer:

  1. Det där stiftet gjorde mina läppar jättetorra och dessutom tyckte jag det luktade/smakade illa. Tur jag fick det med en tidningsprenumeration för om jag hade betalat fullt pris för det så hade jag varit riktigt besviken... ledsen om jag låter negativ, men man ska vara ärlig va? :-)

    SvaraRadera
  2. Ninni: det är klart man ska vara ärlig, det tycker vi är jättebra! olika produkter fungerar ju helt klart olika för oss alla! t ex så tycker jag precis så om läppbalsam från lypsyl eller försvarets hudsalva - medan andra lovprisar dem!

    SvaraRadera