onsdag 1 juni 2011

Mavala Cyclades Blue

Klarblått nagellack är nog en av de färger som jag dragit mig ifrån mest, samtidigt som jag är tokförtjust i ljusblå Sea Spray och midnattsblå Midnight Cami. Ka visade nyligen upp ett blått lack från Depend i en klar nyans, men med ett hiskeligt silverskimmer som tog lacket till Uglyville. Cyclades Blue från Mavala har liknande klarblå nyans, men utan skimmer. Och jag gillar det!

Jag trivs förvånansvärt bra i det, och har till och med fått en fin komplimang för det idag. Två lager blev fint och opakt, men jag tror faktiskt att man kan komma undan med ett rejält lager. Speciellt om man har korta naglar. Mavala-lack brukar torka fort även utan överlack, och Cyclades Blue är inget undantag. Men min vana trogen kör jag på ett lager överlack ändå, för hållbarhet och superglans.

4 kommentarer: