fredag 26 augusti 2011

Äntligen uppackat

För några veckor sedan landade jag och sambon från ett tre veckors äventyr på USA:s östkust. Sedan dess har Way Out West hunnits med, och även två hela (långa) arbetsveckor.. Förutom ett bildbibliotek fullknökat med foton, hade vi även en del shopping med oss hem. Kategorin skönhet var det främst jag som shoppade i, även om vi tillsammans bunkrade lite hudvård från Dermalogica – precis som förra året. Det jag kom hem med utöver det (och såklart nödvändigheter så som deodoranter och hårsnoddar) var det här:

- Dermalogica After Sun Repair, Exfoliating Body Scrub, Multivitamin Hand & Nail Treatment
- Clinique High Lengths Mascara × 2
- Fresh Sugar Lip Treatment, miniduo

- Chanel "Péridot"
- FACE Stockholm for J.Crew "Crush Worthy"
- American Apparel "Summer Peach"
- Seche Vite

Inte så extremt mycket, med andra ord. Kroppsprodukterna från Dermalogica var helt oväntade köp, som triggades av att jag gjorde slut på provpåsar av dom. Skrubben är helt gudomlig, rivig men samtidigt snäll – och lämnar huden helt osannolikt mjuk. After sun-krämen fick jag ett prov på när vi var och handlade hudvård i butiken, eftersom jag hade rookie-bränt mig efter en heldag ute i Brooklyn-solen, och efter att på riktigt sett hur min monsterbränna på bröstet försvann över natten kunde jag inte göra annat än att springa och köpa en stor tub. Den är magisk!

Utöver hudvård blev det som synes mest nagellack, och jag är riktigt glad över alla tre. Chanel-lacket är unikt och roligt, det neonorangea från FACE helt galet knäppt (och lite extra kul att ha eftersom det är en specialutgåva gjord tillsammans med fina klädmärket J.Crew), och det persikorosa ett solklart sommarlack.

Jag bunkrade även upp med två ex av min favoritmascara, och slog till på ett miniset med två läppbalsam från Fresh (vi bodde dörr i dörr med deras butik i Soho). That’s it!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd :) Kul med J.Crew-lacket. Jag älskar J.Crew! I våras hade de samarbete med Essie. Jag köpte tyvärr inget, men syrran haffade ett som var rysligt fint.

    SvaraRadera
  2. älskar också J.Crew! köpte J något där? pers goaste skjorta är därifrån, köpt i nashville last year! :'D

    SvaraRadera
  3. Fresh-stiften är helt gudomliga!

    SvaraRadera
  4. Kerstin: ja, jättekul! och så kostade det dessutom bara hälften av ett vanligt, i sverige :)

    Ka: jo shoppade ihjäl sig! haha, nä men det blev en del -- so handsome! <3 go nashville!

    Ninni: jag har inte brutit plomberingen än, jag vill göra slut på några ful-stift först :)

    SvaraRadera