tisdag 2 augusti 2011

Depend #245

Jag tror bannemig att jag fått en ny favorit när det kommer till mintgröna nagellack! Sommarlacket #245 från Depend är en jättefin nyans av ljusblått och grönt, som passar grymt bra på sommarlediga händer. För att vara ett såpass ljust lack tycker jag faktiskt att det var riktigt lättlackat; två lager täckte fint utan att bli strimmigt. Visst måste man hålla koncentrationen när man målar nära nagelbanden, men trots att mina för tillfället är lite torra blev det inte allt för slarvigt.

Jag tror faktiskt att jag gillar detta mer än Mint Candy Apple från Essie (som däremot är liite mer grönt), men jag måste nog göra en jämförelse med de två bredvid varandra innan jag kan uttala mig till 100 %.

4 kommentarer:

  1. Inte dumt alls! Jag har bara testat på lillfingret i en multimanikyr, men det verkade onekligen lättlackat och snyggt!

    SvaraRadera
  2. Håller med, jag gillar också detta supermycket. Sjukt täckande!

    SvaraRadera
  3. Kerstin: ja, jag ger det VG i applicering.

    Josephine: helt klockren :)

    Sminkhörnan: precis, fint och lätt.

    SvaraRadera