måndag 15 augusti 2011

Italienska för nybörjare

Ett bra sätt att öva sin italienska på är att gå in i närmsta supermarket och försöka lista ut vilken av de cirka 28 olika schampoflaskorna är för normalt/torrt hår, hitta matchande balsamflaska och sen dubbelkolla med expediten (på italienska!) att man verkligen gissat rätt.

Av de märken som står till buds i livsmedelsbutiker så är Pantene Pro-V det jag tycker är mest okej. Fructis, Dove och Wella funkar inte alls på mitt barr. Men Pantene fixar biffen, och dessutom gillar jag doften! Påminner mig om mina tonårssomrar på Nantucket då jag alltid köpte två stora flaskor med schampo och balsam i Pantenes lila serie (minns inte namnet... förmodligen för torrt hår?) som sedan räckte hela sommaren, trots dagliga tvättar. Nu för tiden nöjer jag mig med att tvätta barret med ett par dagars mellanrum.

2 kommentarer:

  1. Pantene är faktiskt väldigt bra! :) för att vara "ica" shampoo :)

    SvaraRadera
  2. Vanesa: Tycker jag med! Fast jag kan inte använda det mer än ett par gånger innan håret känns lite väl torrt och sprött. Men absolut ett bra budgetalternativ. :)

    SvaraRadera