måndag 29 augusti 2011

Nödvändigheter

Nu när lönen (äntligen) trillat in på kontot, är det jag som drar till stan och shoppar upp mig på lite nödvändigheter som tagit slut här hemma. En burk Dust it behöver alltid finnas hemma, och eftersom den räcker i en smärre evighet för mig är det här bara andra burken jag köper. Resten av nödvändigheterna är till naglarna, nämligen nagelbandsolja (den var så bra så att den förtjänar ett omköp) och remover. Nu har jag även tänkt att testa en sån där removerpenna, för att kunna ta bort spill kring kanterna, är det någon som har koll på om dom fungerar och är värda ett köp?

8 kommentarer:

  1. Har inte testat removerpenna, men är sugen på nagelbandspennan från TBS.

    SvaraRadera
  2. Jag har en sån där removerpenna och tycker att den är himla bra! Den räcker längre än vad man kan tro.

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte om jag fått ett dåligt ex, men jag har Depends removerpenna och det känns verkligen som bortkastade pengar. Korken sitter så hårt att jag måste bita tag i den och dra i pennan, och det känns som at mina tänder ska dras ut på kuppen. Själva pennan är kantig och stenhård och helt enkelt obekväm att försöka ta bort lackrester med, jag hade väntat mig en mer mjuk och böjbar spets. Men Jossan verkar nöjd, det kanske är min som suger...Jag gillar verkligen tanken med pennan så jag borde kanske testa ett annat ex.

    SvaraRadera
  4. Kerstin: jag gillar den jättemycket, så om du behöver nagelbandsolja rekommenderar jag den verkligen.

    Jossan och Anna: hm, undrar av er det är som har fått ett felaktigt exemplar.. :/ det låter ju jättebra om den är som jossan skriver!

    SvaraRadera
  5. jag brukar "taga-vad-jag-hava": ansiktsolja till nagelbanden, och en sån där spetsig kosmetika-tops doppad i remover att ta bort spill med. funk också! :)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar den där pennan. Men använder min bara till ljusa nagellack. Tycker den färgar av sig annars,vid nästa tillfälle. Fast egentligen funkar en tops minst lika bra :) Jag brukar klippa till dem lite spetsigare. Men, det är klart, lite lyxigare känns det ju med pennan!

    SvaraRadera
  7. Karin: de kropps/ansiktsoljor jag har är så torra! I need more than that :'D och tops tycker jag är så klumpigt, men jag kanske ska prova att klippa den lite som Lena föreslår (Y)

    Lena S: aha, vad dumt att färgen släpper :(

    SvaraRadera
  8. helt ärligt har jag använt olja till nagelbanden typ en gång! :'D det brukar bara bli handkräm typ en gång i månaden, haha.

    testa spetsiga tops så slipper du mecka med att klippa! finns t ex på åhlle och lindo och kallas typ "kosmetikatops".

    SvaraRadera