onsdag 14 september 2011

Oscar and I

Förra veckan kom äntligen ett prov på Esprit DOscar från Oscar de la Renta, som jag tror skulle kommit redan i våras. Som så många andra är jag svårflörtad när det gäller just parfymer (är något mindre kräsen när det gäller tex duschtvål eller handkräm), och därför blev jag så förvånad över att jag direkt gillade den här. Kanske inte så konstigt trots allt, då hjärtnoten består av bland annat jasmin och apelsinblom (två av mina absoluta favoriter när det gäller parfymer). Toppen då, och basen? Jodå, där finns citron och cedrat respektive mysk, tonkaböna, vetiver och ambra. Underbart är bara förnamnet.

Än så länge har jag endast hunnit testa den ett par gånger, mest på dagtid, men det finns stora – mycket stora – chanser att Esprit DOscar doftar sig rakt in i mitt hjärta. Här kan ni läsa mer om hur I Smell Therefore I Am upplever doften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar