måndag 26 september 2011

Redken Crema Care

En NYC-inhandlad tub som gömde sig när jag visade upp lite shopping, var Crema Care Daily Nourishing från Redken. Den stod helt beskedligt högst upp i badrumsskåpet, och jag hade inte en tanke på den. Det får ni däremot inte tolka som att det är en menlös produkt, för de senaste veckorna har jag blivit halvfrälst i skiten! Crema Care är en mellantjock kräm som man ska applicera i handdukstorkat hår och som ska stärka och tygla torrt och oredigt hår. Jag tar en klick i håret varje gång jag tvättat det (vilket oftast är var tredje-fjärde dag), och borstar sedan igenom håret som vanligt. Krämen luktar gott och diskret, och jag märker skillnad redan när borsten glider genom håret – det känns starkare på något sätt. Jag är speciellt noga med att applicera den i topparna (som för tillfället är i otroligt behov av en klippning..).

Resultatet efter att jag torkat håret är att det känns mjukt och glansigt, och faktiskt mindre frissigt än tidigare. Visst, det kan även ha att göra med att jag tvättar håret relativt sällan, och dessutom använder ett superbra schampo, men jag tycker mig faktiskt märka en extra mjuk-boost efter att jag börjat med Crema Care. Tuben är – med hårmojs-referenser sett – gigantisk. Så trots att jag kommer använda den efter varje tvätt, kommer den antagligen räcka i mer än ett år. Ganska okej, med tanke på att den tack vare dollarn kostade strax över en hundralapp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar