tisdag 6 september 2011

Riga retrospective

Jodå, precis som alla andra härliga personer som var med på årets Daisy Beauty-resa till Riga har jag återvänt till Sverige i gott skick och med massor av nya, fina minnen. När vi anlände till Stockholm hade jag ungefär 15 timmar på mig att packa upp, packa om och ge mig iväg till Arlanda. Men nu är jag alltså tillbaka i Sverige igen. Och äntligen har jag lite tid att skriva.

Jag vill börja med att tacka Kicki för hennes engagemang, energi och hårda arbete med planeringen. Och sen vill jag tacka alla sponsorer som möjliggjort årets resa, och bjudit på intressanta presentationer om såväl sina företags bakgrund och historia som kommande nyheter i skönhetsdiskarna. Stort tack till Tallink, ESSIE, The Body Shop och Dior. Och till Rickard såklart!

Då vi på El Mika sällan hinner gå på pressvisningar (eftersom vi likt många andra superhjältar har vanliga jobb på dagarna) är det guld värt att kunna ägna sig åt denna typ av presentationer, frågor och nätverkande på heltid under tre dagar. Det är helt klart värt det att ta ett par dagars semester från vardagen för att ostört kunna lyssna, klämma, lukta, undra, diskutera och fundera på allt från body butters till nagellack. Och att få göra det i sällskap av ett gäng roliga, smarta bloggare – det är riktigt jäkla kul! Tack också till ni tjejer som var med! Inlägg kommer, finns så mycket att skriva om; alla coola bloggare, presentationerna och såklart vad jag shoppade med mig hem. Stay tuned.

2 kommentarer:

  1. Det låter som ni haft sjukt kul! Jag ser fram emot att höra mer :)

    Också skönt att höra att det finns fler "superhjältar med vanlig jobb" :) Jag grämer mig ibland så för att jag inte heller kan gå på sånt, och undrar samtidigt hur så många andra jämt verkar ha tid... Men det är ju inte så mkt att gräma sig för egentligen, blogg är ju hobby och jobb är jobb :)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: Ja visst är det lite trist när man får inbjudningar man måste tacka nej till. Samtidigt är det precis som du säger, för jobb är jobb och för många av oss är bloggen en hobby :) När ett event ligger tidigt på morgonen, på lunchen eller senare på kvällen har jag ibland möjlighet att smita iväg en stund och vara med. Tror det är många andra som kör liknande, men det finns ju också de som har sån tur att de har bloggen som jobb :)

    SvaraRadera