onsdag 28 september 2011

Savon de Marseille + ILK

För min del spenderades helgen i soliga Köpenhamn, med trevliga pubar, god mat och fönstershopping. Jag sneglade knappt åt sminkdiskarna (trots att fina och roliga märken så som Bobbi Brown, Armani och Tromborg finns i staden), utan hade mer fokus på fin inredning och, ja, öl.. Däremot sprang jag på ännu en limited edition-utgåva av favorittvålen Savon de Marseille, och eftersom tvålen dels var slut hemma, samt att det kändes som en fin tradition, slog jag till. Numera står den på handfatet i badrummet, och den gamla fina står i köket. Mycket nöjd!

Årets specialupplaga är designad av franske graffiti-konstnären ILK med staden Marseille som inspiration, och är på temat Himmel och Helvete. Mönstret är galet gulligt – klicka här för en close up! Precis som förra gången köpte jag den på varuhuset Illum, uppe på köks- och hemavdelningen.

3 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut! Och Illum är urmysigt :)

    SvaraRadera
  2. Kerstin: håller med om både och!

    Lejnox: den är rätt standard, typ lätt citrus men väldigt diskret. vet inte om det är någon av deras vanliga, eller om det är någon specialare faktiskt..

    SvaraRadera