fredag 13 januari 2012

Hurraw!

Nytt läppbalsam! Efter att jag tröttnat på skabbiga och gamla läppbalsam liggandes i fickor, handväskor och på skrivbordet gjorde jag en rensning light igår och slängde såna som inte var roliga längre. Vad som däremot var väldigt roligt var att få rota fram nya från förrådet, bland annat det här fina Hurraw!

Hurraw! Balm är ett amerikanskt märke som gör läppbalsam med ledorden veganskt, raw och naturligt – och som dessutom försöker använda så mycket fair trade-producerade ingredienser som möjligt. Fint! Jag köpte mitt, som (självklart) har smak av grapefrukt, på American Apparel i NYC i somras. Sedan dess har det snällt fått ligga och vänta på sin tur, för att inte försvinna i drivorna av gamla Försvarets och Chapsticks.

I morse var alltså första gången jag provade det, och det första jag tänkte på var hur mjukt det är. Trots det ska det vara long lasting – och såpass hållbart att man kan ha det i jeansfickan utan att smält-katastrofen är ett faktum.

Det finns helt galet många spännande doft- och smaksättningar, och vill man kan man köpa dom på Eleven. Däremot är dom sjukt överprissatta där, så varför inte köpa direkt från deras egna site?

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Så fiiin! Skulle (JU!) köpt Mint till dig..

      Radera
  2. Svar
    1. Det är faktiskt väldigt diskret parfymerat, men mumsigt ändå :)

      Radera
  3. Ser ut som godis! Jag kanske faller tillbaka och syndar som jag gjorde i barndomen. Ganska äckligt när man tänker efter men när jag var barn brukade jag äta upp mina smaksatta läppbalsam.... Jag har aldrig påstått att jag är normal :0)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehehe. Men du, det här smakar faktiskt väldigt lite för att vara frukt-smaksatt, så det här kan du nog hoppa över ;)

      Radera
  4. Har faktiskt också två stycken läppbalsam från Hurraw, ett i lakrits och ett i lime. Fick dom hemskickade från loveko.se, där är de betydligt billigare än på eleven!

    SvaraRadera