måndag 9 januari 2012

Paula’s Choice Normalizing Cleanser

Sedan i slutet av sommaren har jag testat Normalizing Cleanser (och också Skin Balancing Daily Mattifying Lotion) från Paula’s Choice. Normalizing Cleanser är en tvätt i gelform som löddrar vid kontakt med vatten, är oparfymerad och ska funka bra mot acne, rosacea och rodnader. Samtidigt som den effektivt rengör och löser upp smuts i porerna, lovar den att inte torka ut huden eller på annat sätt rubba balansen. Jag kan inte annat än hålla med om allt ovanstående! Jag tror helt klart att min hys lilla förbättring det senaste halvåret har till stor del Paula att tacka. Annars har jag kombinerat den här tvätten med Velvetly Smooth, någon gång då och då använt en mask, och sedan hållt mig till en oparfymerad dagkräm och min receptbelagda variant – och det har som sagt funkat bra!

Som tur är kommer Normalizing Cleanser i en flaska på 177 ml, så trots att jag använt den dagligen i ett halvår är det mycket kvar. Den kostar bara drygt $8 från webbshoppen, men med frakt blir det ändå en slant. Bra då att jag numera har en syster som bor i New York som får agera exportör till Sverige!

2 kommentarer:

  1. det låter ju som en riktigt bra grej!

    SvaraRadera
  2. Kerstin: den är faktiskt superbra! rengör utan att torka ut och har gjort huden mer "bright"!

    SvaraRadera