torsdag 5 januari 2012

TFCOTM november

Här kommer helt sonika första inlägget i en miniserie jag kallar Tax Free Catch of the Month. Jag sätter ribban lågt, siktar på ca fem inlägg totalt, men vi får se var det landar. Dessutom börjar jag fräckt nog retroaktivt, med november.

Först ut är Base Lissante från Chanel. Ett baslack med en hint av rosa. Det är tunt och ganska rinnigt i konsistensen, lättapplicerat och torkar på nolltid. Funkar fint på egen hand, och är utmärkt som quick fix när jag har omålade naglar. Just som underlack tycker jag dock inte att det är varken bättre eller sämre än något annat jag testat. Mitt exemplar hade ett strå på penseln som var lite längre än de andra (fixade jag snabbt till med en nagelsax) men i övrigt är jag nöjd.

4 kommentarer:

  1. Kerstin: ja, visst gör det! Jag gillar det, men samtidigt så är jag minst lika nöjd med liknande (billigare) varianter från OPI tex.

    Så det är inte direkt ett "catch" i betydelsen av "kap" utan mer "månadens fångst"...inte en must have, men ändå fin och bra :)

    SvaraRadera