måndag 6 februari 2012

Clarins n° 06

Suget på mörka naglar är relativt konstant, och efter att jag tagit bort den förra – i mina ögon misslyckade – manikyren var det lika bra att ge efter. Istället för att plocka fram min stående favorit Rouge Noir från Chanel, tog jag ett lack som jag fick av min mamma förra året. Clarins n° 06 är ett lack som på många sätt påminner om Rouge Noir; det är med andra ord ett vampigt mörkt lack. Det som skiljer n° 06 mot RN är främst att det har en mer lila underton, medan RN går mer åt rött.

Trots att båda lacken är från det dyrare segmentet, är Clarins inte ens i närheten av Chanel. Chanel vinner med hästlängder både när det kommer till hur lacket är att lacka med, samt hållbarheten. Clarins hade tydligt tip wear efter bara en dag, och var inte lika lätt att måla med som Chanel (vilket kanske syns på bilden).

3 kommentarer:

  1. Elegant, även om det inte smäller lika högt som Chanel :)

    SvaraRadera
  2. DU! Jag provade ett från Dolce&Gabbana för nån vecka sedan, väldigt likt Rouge Noir på på färgen och minst lika bra att måla på!!! Hur har jag helt kunnat missa det innan??

    SvaraRadera