måndag 20 februari 2012

TFCOTM januari

Som sagt ligger jag lite efter med mina TFCOTM-inlägg. Men tänker att jag liksom måste hinna prova grejerna också, så att jag kan komma med nåt utlåtande.

Just för januari har jag egentligen två taxfree-favoriter, varav denna concealer (Double Wear Stay-in-Place) från Estée Lauder är den första i ordningen. Jag hade läst gott om den här i bl a Damernas Värld (tror jag det var?) där den hissades i deras test. Det i kombination med att den fått flera bra recensioner tex här, gjorde mig ytterst nyfiken och sugen. Jag brukar inte använda concealer, inte för att jag inte behöver det (I do!) men för att jag har svårt att hitta bra nyanser som sitter länge. Ska finnen ändå skina igenom om 1 timme så är det liksom ingen idé att försöka dölja den från start. Men nu har jag alltså hittat en ny favvis. Double Wear finns i tio nyanser och jag hade inga svårigheter att hitta en som funkar för mig. Den är lätt att applicera, och sitter nästan en hel dag. Dessutom funkar den bra som primer för ögonskuggor.

Är riktigt nöjd med detta köp!

4 kommentarer:

  1. Jodå, det var vi som höjde den till skyarna! :)

    SvaraRadera
  2. Therése: Bra där! Det var hos er jag såg den först, och jäklar i brallan vad jag håller med - den är grym! :)

    SvaraRadera
  3. Det låter spännande! Funkar den under ögonen också, eller blir den kakig/uttorkande?

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Jag tycker den funkar utmärkt under ögonen, visst den är rätt tjock men den blir absolut inte kakig - i särklass den bästa concealer jag testat. :)

    SvaraRadera