torsdag 3 maj 2012

03 Extreme Blue

Under långhelgen hände det sig att min mascara helt plötsligt sa upp sig, och lämnade mig ståendes i badrummet. Jahapp, ingen större fara när man ändå bara hänger på balkongen och solar hela dagarna – men när det senare vankades fest (och ja, ni vet, resterande arbetsvecka) var det dags att börja rota fram en ersättare. Nu blev det så att den första jag hittade var blå, och på den vägen är det. Vilken årstid är inte bättre än försommaren till att premiärköra blå mascara? Just det.

Innan valborgsfirandet smet jag dock in på Åhléns City för att köpa en ny concealer, jag och mina blå fransar – och fick en väldigt fin komplimang av make up-artisten som hjälpte mig att prova ut rätt färg. Så there you have it; nya grejer kan ibland vara både roliga och snygga! Däremot skippar jag att måla underfransarna, då jag gärna slipper den åttiotalsreferensen..

3 kommentarer: