fredag 11 maj 2012

Depend vs. Sephora

Även jag köpte en ny dip-in nagellacksborttagare från Sephora (till vänster) i Madrid, då min nuvarande från Depend (till höger) börjar sjunga på sista versen. Nagellacksborttagare på burk är så mycket mer praktiskt, snabbare och enklare – så har du inte testat än, spring och köp en burk från Depend direkt! Den enda nackdelen är att man inte kan slänga den bland vanliga sopor, utan att den räknas som "farligt avfall" och måste lämnas in på särskilda ställen.

Sephoras variant skiljer sig inte mycket från Depends, förutom en lite starkare doft och en svart svamp. Först tänkte jag att det var jättebra med en mörk svamp eftersom man inte ser när innehållet börjar bli sunkigt. Men sedan tänkte jag att det var väldigt dumt med en mörk svamp eftersom man inte ser när innehållet börjar bli sunkigt – förstår ni vad jag menar? Vad skulle ni föredra? En dip-in med ljus eller mörk svamp?

4 kommentarer:

  1. Jag gillar svampen på Sephora bäst! Den är lite mjukare :) Sen tycker jag nog att Depend kanske är typ 5% mer effektiv, eller så inbillar jag mig.

    PS: en dålig idé är att krama ur svampen i handfatet innan man slänger burken --> svartfläckig hand + otroligt stickande doft i hela rummet :C *stupid*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar också Sephora-svampen bäst (fast har inte märkt av att den är mjukare) - och håller med om att Depend nog är lite bättre faktiskt!

      MEN HALLÅ! Du kan ju inte hälla ut det i avloppet!!! X___X

      Radera
  2. Svar
    1. Det ska du få next time you come around! =D

      Radera