lördag 5 maj 2012

FACE Sthlm + J.Crew

Neontrenden spirar som aldrig förr, och förutom snygga accessoarer som väskor, skärp och bh-band som kikar fram är det självklart en given nagellacksgrej. Själv älskar jag mitt Hot Crush från FACE Stockholm, som jag köpte i NYC förra sommaren. Lacket är ett av de framtagna ihop med klädkedjan J.Crew, som jag även är ett stort fan av. Hot Crush har utmärkta lackegenskaper, och blir fint och heltäckande med två normala lager. Överlack på det, och mina händer kan lätt passera som självlysande vägkoner.

Hot Crush är såpass neon att det är omöjligt att fånga färgen med en bra kamera, så istället fick min iPhone agera redskap då den faktiskt är bättre på att ta "bra dåliga" foton. Så, vad tycker ni? 1) Ser ni att det är neon, och 2) är neontrenden för er?

8 kommentarer:

  1. Så snyggt!! Mer sting än vad den jag har i inlägget nedan - gillart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skitsnyggt – men hallå vad ditt nedanför var snyggt! Dör!

      Radera
  2. Eller hur! Hur är Hot Crash när det gäller glans? På ESSIEkvällen noterade flera av oss att deras neoniga lack blev matta när de torkader (det jag har på senaste inlägget är toplackat med glans).
    ps. 1. JA! 2. JA (fast bara rosa/oranga neoner).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hot Crash är som du skriver (jag tror att alla neonlack är likadana) - det blir matt. Det är nåt med neonpigment som gör att det torkar matt (och jävligt fort!), men eftersom jag alltid kör på överlack oavsett är det inget jag tänkt på :)

      Radera
  3. Finfint!
    1. Ja, man ser neonet :)

    2. Jag behöver lite mer neon i min samling!

    SvaraRadera
  4. Vilken neonpärla! Jag älskar neon, både på naglar och accessoarer, och kunde jag bara bestämma mig för nyans skulle jag ha en neonväska också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En riktig pärla ja, även om jag inte alls är nöjd med nagelbilden :( Tänk vägkon som sagt! Och kom igen - kör på en väska! :D Tror ej du kommer att ångra dig, oavsett färg.

      Radera