lördag 9 juni 2012

Miyo Big Fat Lashes


Den senaste månaden, ungefär samtidigt som jag började använda blå mascara så smått, har jag börjat gå igenom de mascarautskick som kom i vintras (jag vet) och våras. Den jag använder för tillfället är från superduper-budgetmärket Miyo, och heter Big Fat Lashes.

Jag är väl inte direkt känd för att vända mig till budget just när det gäller mascaror, något som mina andra mascara-recensioner väl visar. Men nu orkade jag inte gå och köpa någon ny för X hundralappar, och inte heller springa runt som en tok på Tax-Free (något jag faktiskt direkt ogillar när jag flyger) – Miyo it was alltså.

Borsten är en rätt så vanlig historia, tjock och bred som de flesta volymmascaror är nu för tiden. Första intrycket när jag tar upp borsten är att den verkar fånga upp ganska lite produkt, och jag får jobba in mascaran i fransarna för att få riktigt oumpfh. Däremot är den enkel att arbeta med, och borsten gör sitt jobb. Om man har väldigt tunna fransar kanske man får ta två lager för att få upp volym och svärta, men jag brukar nöja mig med ett lager. Då har jag som sagt fått kamma igenom fransarna några gånger med borsten för att all mascara ska överföras från applikatorn till ögat, men det är inte direkt någon enorm tidsåtgång vi snackar om.

Under dagen sitter den där den ska, utan att smula nämnvärt. Det tåls dock att anmärka på att den är väldigt vattenlöslig, så om det regnar eller ögonen tåras så brukar den fara all världens väg. Vilket åtminstone är en fördel när man senare ska tvätta av den, då den löses upp bra.

Det här är inte på något sätt någon wow-mascara, men om man har i åtanke att den kostar 59 kronor (!), tycker jag att den är väl värt ett – eller två – köp som backup, eller för de månader när man helt enkelt vill lägga sina pengar på andra saker.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar den här a lot och tycker den ger bra med volym utan att klumpa sig! Kommer nog köpa igen faktiskt! :)

    SvaraRadera