torsdag 21 juni 2012

Neutrogena Naturals Purifying Facial Cleanser

Hemma från NYC efter en helt fantastisk resa med systern och El, och självklart köpte jag med mig en hel del hem. Något som redan har fått en plats i badrumsskåpet är Purifying Facial Cleanser från Neutrogena Naturals, en snäll men djuprengörande tvätt för bråkig hy. Som vanligt för "naturliga produkter" innehåller den inget dumt (se den lilla cirkeln på flaskan), och den aktiva ingrediensen är naturligt utvunnen salicylsyra från videbark.

Gillar den redan, även om jag inte riktigt är van att använda en parfymerad tvätt – om än mycket mild. Tror dock och hoppas att den kommer bli en värdig ersättare till tvätten från Paula’s Choice (som räckte i drygt tio månader!).

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Minns inte om det är El Mi eller Ka som precis som jag älskar Cliniderms Velvety Smooth Cleansing Oil. Nu finns den ju inte längre att få tag på ....:-(
    Har du funnit någon värdig uppföljare till denna underbara rengöringsolja? Det finns en skön olja från Origins som heter Clean Energy, men den finns tyvärr inte i Sverige.

    Mvh Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa! Vi gillar Velvetly alla tre faktiskt, men det kanske är jag som är mest beroende, hehe.

      Jag bunkrade upp två flaskor innan dom försvann, så jag har inte behövt börja leta aktivt ännu.. MEN, jag har läst väldigt mycket gott om rengöringsoljan Cleanse Off Oil från MAC! Både Fröken Rosa och Heartcore gillar den. Den ligger högst upp på min "att prova"-lista när Velvetly tar slut för mig.

      Lycka till!

      Radera
    2. Precis som Mi säger så kommer jag testa MAC-varianten när min Velvet(l)y tar slut!

      Radera