fredag 5 oktober 2012

Vichy Normaderm

Normaderm från Vichy har varit med ett bra tag som koncept, men har nyligen uppdaterat både utseende och innehåll, vad jag förstår det som. Dagkrämen verkar mot sex tecken på "oren" hud: finnar, förstorande porer, blank hud, rodnad, märken och ojämn hudton. Dessutom ska huden se "sundare" ut efter sju dagar.

Tyvärr är jag inte såld på Normaderm. Visst, den är mattgörande och jag har inte fått fler finnar, men den är onödigt parfymerad, den lägger sig som en hinna på hyn – och ibland korvar den sig och rullar av ansiktet. Nu kanske jag inte har helt rätt hudtyp för att uttala mig, men om man som jag har känslig och reaktiv hud så kanske det finns bättre alternativ. Och sen tycker jag det känns ganska förlegat att kalla en fet och aknebenägen hy för "oren"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar